Filmy v roce 2017
1 | Název | Sloboda pod nákladom | ||
---|---|---|---|---|
Země | Slovensko | |||
Režie | Pavol Barabáš | |||
Scénář | Pavol Barabáš | |||
Stopáž | 58 min. | Rok | 2016 | |
S krošňou na chrbte sa brodia v snehu, odolávajú búrke i víchrici. Zásobujú vysokohorské chaty za každého počasia. Odhaľme poznanie najstaršej generácie tatranských nosičov. Možno sa dozvieme niečo viac aj o vlastnom náklade a možno pochopíme, prečo v Tatrách ostali nosiči poslednými mohykánmi na európskom kontinente. |
2 | Název | Za Seifertem na Žižkov | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká repubublika | |||
Režie | Oliver Malina Morgenstern | |||
Scénář | Oliver Malina Morgenstern | |||
Stopáž | 66 min. | Rok | 2016 | |
„Kdo hledá, bývá očekáván. Kdo čeká, je jen nalezen.“ JS Inspirovali jsme se a začali hledat. Očekávání jsme nalezli v této svérázné pražské čtvrti, kdy se tato periférie, zapsala do pražských dějin tak významně, že to trvá do dnes. A těch slavných Jaroslavů co prošlo Žižkovem. Jenom namátkou. Jaroslav Hašek, Jaroslav Foglar, Jaroslav Ježek, Jaroslav Marvan a Jaroslav Seifert a Toyen. To vše je protkáno historií Žižkova od husitských válek, po bitvu na Vítkově, až po prvního starostu Karla Hartiga, který dal Žižkovu název, který nese do dnes. |
3 | Název | From Grain to Painting | ||
---|---|---|---|---|
Země | Chorvatsko | |||
Režie | Branko Istvancic | |||
Scénář | Branko Istvancic | |||
Stopáž | 75 min. | Rok | 2014 | |
A documentary about a neglected, marginalized minority in Serbia, forgotten by their country. The “straw girls” are anonymous Croatian artists of Bunjevci ethnicity who live in the north of the independent province of Vojvodina. They found straw to be the “green” medium of choice for creating paintings, sculptures and applied art objects as an antidote to their difficult life on the vast Pannonian plain. |
4 | Název | Causa Carnivora | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jan Svatoš | |||
Scénář | Jan Svatoš | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2015 | |
Šelmy pro své vlastnosti fascinují člověka odnepaměti. S vědeckým poznáním přišlo překvapivé zjištění, že vlci, medvědi a rysové nejsou škodnou zvěří, ale mají v ekosystému svoji nezastupitelnou roli. Zatímco jinde v Evropě se počty šelem opět navyšují, v České republice jejich stavy stále kolísají. Dokument CAUSA CARNIVORA hledá odpověď na otázku, proč naše země v soužití s velkými šelmami představuje izolovaný ostrov uprostřed Evropy. Spolu s Vlčími hlídkami organizovanými Hnutím DUHA se snaží zjistit, co jim brání v návratu do naší krajiny a proč nadále raději nasloucháme krvavým legendám než výzkumům podloženým fakty. |
5 | Název | Náš ztracející se svět: Keňa - zranitelný obr | ||
---|---|---|---|---|
Země | Polsko | |||
Režie | Marta Kadziela | |||
Scénář | Marta Kadziela, Radoslaw Niziolek | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 | |
“Our disappearing World” is a series of four educational documentary films concerning the rescue of species of plants and animals threatened with extinction as a result of their uncontrolled exploitation for commercial purposes. The four episodes of the series shot on several continents concern problems about which viewers have heard. However, usually viewers do not realize that sometimes they indirectly bear responsibility for the harm being done to nature even though these locations are thousands of kilometers from our country. The host of the series is Mateusz Damiecki, one of the most capable actors of the younger generation, traveler, and someone passionate about nature. He travels to exotic places, countries most of us associate with beautiful photographs on postcards. At the same time, they are sites of the brutal slaughter of animals or wasteful destruction of ecosystems. Mateusz shows viewers the less well known images of some countries. At the same time he learns that sometimes affluent societies including European, are responsible for destroying the local natural world. These far-off lands seem to us unattainably distant, yet the consequences of our activities are visible there. The premise of our program is to show that international trade in protected species is currently a very profitable business, and that demand for prohibited goods on one continent dramatically impacts the ecosystems of distant countries. Episode 1. Kenya. Vulnerable Giants. The main characters of this film are elephants and rhinos. Beautiful specimens of these two species fall victim to poachers due to their impressive tusks and horns. Although from the perspective of our part of the world it seems that trade in ivory belongs to the distant past, if we look at the amounts of ivory seized by authorities we quickly change our minds. Moreover, this smuggling activity is at a 20-year peak and steadily rising. A huge market is Asia, in particular Vietnam, Malaysia, China, and Thailand. Mateusz and our cameras accompany a Kenya Wildlife Service patrol on duty in Tsavo East National Park. These paramilitary units of part rangers wage a regular war with poachers in Kenya. We learn that ever more frequently terrorist organizations become involved in the trade of tusks and horns, earning huge profits for their military operations. In Amboseli National Park, with the picturesque Mount Kilimanjaro as a backdrop, Mateusz meets Dr. Vicki Fishlock, who observes herds of wild elephants that live there. Under her supervision he observes these animals from very close range. He also meets Dr. Cynthia Moss, the best-known elephant behaviorist and researcher in the world. She was first in the battle to save the elephants against the industry that turns their tusks into jewelry and knick-knacks. In Nairobi we visit an orphanage for baby elephants whose mothers have been killed by poachers. |
6 | Název | Obrazy, pohádky a sny | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Patrik Ulrich | |||
Scénář | Patrik Ulrich | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 | |
Dokumentární portrét o proslulém východočeském herci, malíři a výtvarníkovi Borisu Šlechtovi za přítomnosti jeho nejduležitějších úspěchů. Dlouholetý člen loutkového divadla Drak a dalších významných regionálních scén bilancuje na tenké nitce mezi radostí a bolestí svého tvůrčího i osobního života. K mistrovým osmdesátým narozeninám natočil dokument jeho dlouholetý přítel a obdivovatel Patrik Ulrich se svými přáte li a spolužáky z Filmové akademie Miroslava Ondříčka v Písku. V rámci dokumentárního filmu navštěvuje Boris Šlechta i významné kulturní instituce a památky, které souvisí s jeho uměleckým životem. |
7 | Název | Nalezená žena | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Patrik Ulrich | |||
Scénář | Patrik Ulrich | |||
Stopáž | 7 min. | Rok | 2016 | |
Poeticko-dokumentární portrét o respektovaném českém fotografovi Janu Vávrovi, který úspěšně tvoří a žije v jihočeském Písku. K fotografování ženských figur rád vyhledává krom přírody i netradiční architektonické objekty urbexového charakteru. Kritiky je označován za jednoho z představitelů tzv. neopiktorialismu. |
8 | Název | La buena vida | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo, Švýcarsko | |||
Režie | Jens Schanze | |||
Scénář | Jens Schanze | |||
Stopáž | 94 min. | Rok | 2015 |
9 | Název | Lengguru, ztracený svět | ||
---|---|---|---|---|
Země | Francie | |||
Režie | TOURNADRE Christine | |||
Scénář | TOURNADRE Christine et SURUGUE Brigitte | |||
Stopáž | 90 min. | Rok | 2016 |
10 | Název | Písek - Obrázky z města nad Otavou | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Vítězslav Ureš, Yia-Wei Huang | |||
Scénář | Václav Kinský | |||
Stopáž | 18 min. | Rok | 2013 | |
Pojďme procestovat Písek v čase! Průvodcem vám bude loutkový Kašpárek, který jednu kouzelnou noc obživ, aby jej ukázal v různých historických dobách a dějinných zvratů, které mnohdy úzce souvisí s dějinami českého národa. Představí vám rýžovače zlata, růst středověkého města, o vlásek přežije třicetiletou válku, setká se s velkými osobnostmi a mnoho dalšího! |
11 | Název | Kouzlo rybníka Farář | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Hugo Habrman | |||
Scénář | Hugo Habrman | |||
Stopáž | 34 min. | Rok | 2013 | |
U obce Bitovany, leží malý nenápadný rybník. Díky výskytu vzácné rostliny Kotvice plovoucí je velice významnou státem chráněnou přírodní památkou. S chovem kaprů se tady hospodařilo už odpradávna. Chov ryb však ukončil špatný technický stav hráze a napouštěcího zařízení. . Život se ve vodě začal vyvíjet jen díky přírodě. V křišťálové vodě žije plno drobných živočichů. Část filmu se věnuje i kotvici, rybám a všemu živému pod vodou i na březích rybníka. Co se stane když člověk svoje aktivity v rybníku obnoví? Právě o tom vypráví unikátní dokumentární film. |
12 | Název | Tajemství jarních tůní | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Hugo Habrman | |||
Scénář | Hugo Habrman | |||
Stopáž | 29 min. | Rok | 2014 | |
V mělkých, pouze na několik měsíců zatopených tůní by život hledal jen málokdo. Pod hladinou, ale můžeme sledovat mnoho organismů, které se na krátké zvodnění a po většinu roku vyschnutých tůní zcela přizpůsobily. Žábronožka sněžní, Listonoh jarní a mnoho dalších vzácných, silně ohrožených druhů nám představí tento dokument. Film je plný napínavých a dramatických soubojů živočichů obývajících tyto tůně. |
13 | Název | Železná džungle - Návrat přírody do údolí Ruhr | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Christian Baumeister | |||
Scénář | Beatrix Stoepel, Herbert Ostwald, Christian Baumeister | |||
Stopáž | 43 min. | Rok | 2016 |
14 | Název | Je s námi konec? | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Fisher Stevens | |||
Scénář | Mark Monroe | |||
Stopáž | 95 min. | Rok | 2016 | |
Dokážeme se změnami klimatu něco udělat, než bude příliš pozdě? Nebo Je s námi konec? Tak se ptá posel míru při OSN, herec Leonardo DiCaprio. Při hledání odpovědi na tuto otázku se vydává do různých končin světa a vlastní oči se přesvědčuje o závažnosti hrozby. Svého postavení využívá k tomu, aby si o problematice pohovořil s předními státníky, vědci i aktivisty. Setkává se s Barrackem Obamou, Elonem Muskem i papežem Františkem. PostupnÄ › se se před ním odhalují příčiny současné krize a zároveň i možné způsoby, jak ji vyřešit. |
15 | Název | 100 Short Stories | ||
---|---|---|---|---|
Země | Kanada | |||
Režie | Neal Livingston | |||
Scénář | Neal Livingston | |||
Stopáž | 69 min. | Rok | 2016 |
16 | Název | Dimitri, dítě, které chtělo chodit za každou cenu | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Cyril Fleury + Patrice Goldberg | |||
Scénář | Cyril Fleury + Patrice Goldberg | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 |
17 | Název | Hraje na housle zatímco mu chirurg operuje mozek | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Cyril Fleury + Patrice Goldberg | |||
Scénář | Cyril Fleury + Patrice Goldberg | |||
Stopáž | 23 min. | Rok | 2016 |
18 | Název | Vyhořet | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Cyril Fleury + Patrice Goldberg | |||
Scénář | Cyril Fleury + Patrice Goldberg | |||
Stopáž | 23 min. | Rok | 2016 |
19 | Název | Hlasy přechodu | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo, Francie | |||
Režie | Nils Aguilar | |||
Scénář | Nils Aguilar | |||
Stopáž | 52 min. | Rok | 2013 |
20 | Název | Sedem hriechov civilizácie | ||
---|---|---|---|---|
Země | Slovensko | |||
Režie | Ľubomír Viluda - Ivan Kršiak | |||
Scénář | Ľubomír Viluda | |||
Stopáž | 76 min. | Rok | 2016 | |
Teroristické útoky sa stali každodennou realitou a klimatické zmeny už nie sú len problémom budúcnosti. Navyše, Európou sa prevalila migračná vlna tsunami a nastal problém. Dnes je to náš spoločný problém. Čo môžeme urobiť, aby títo migranti mohli a hlavne chceli zostať doma, tam pracovať a žiť lepšie ako doteraz? Dokumentárny film o strete dvoch odlišných svetov a civilizačných hriechoch, ktoré nezvratne ovpl yvňujú naše životy. |
21 | Název | Takové bylo Grónsko do roku 2017! -GRÓNSKÝ SKICÁŘ- | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Alena a Jaroslav Klempířovi | |||
Scénář | Alena Klempířová | |||
Stopáž | 32 min. | Rok | 2017 | |
Dokumentární film "Grónský skicář" je sestřih filmových dokumentů ze života Gróňanů, přírody tak, jak jej autoři poznali během dvacetiletého života v Grónsku. Alena a Jaroslav Klempířovi jsou v současné době pokládáni za největší znalce Grónska. V celém kontextu.Jsou členové International Organization of Journalists, pracují v oboru sociální geografie, etnografie, historie, klimatologie polárních oblastí Grónska. Grónsko se manželům Aleně a Jaroslavu Klempířovým stalo doslova druhým domovem. Po roky pracovních pobytů poznali nejen krásu grónské přírody, polární dny i kouzlo polárních nocí, tolik drsné, přitom kouzelné, fascinující.Především poznali život Gróňanů a toto poznání jim nadobro změnilo pohled na život. Osud Aleně a Jaroslavu se na dlouhá léta změnil. Stali se zajatci své touhy po blýskajícím se ledu, zářivém slunci, polární noci a hlavně po lidech tak přátelských! Po doby bádání natočili nejenom mimořádně zajímavé přírodní záběry, ale především se vydali hledat stopy historie misií Moravských bratří.Objevili řadu archivních dokumentů o jejich působení. Pořídili i unikátní rozhovory s představiteli Grónska. Natočili rovněž církevní chorály, které znějí při bohoslužbách a z nichž jsou patrny dávné moravské liturgické zpěvy. Na základě jejich dlouholetých zkušeností přibližují drsnou,ale fascinující krásu polární přírody a hlavně zajímavým způsobem nahlížejí do života a kultury Grónska. |
22 | Název | Plavby ledovým královstvím Grónska Aleny a Jaroslava Klempířových | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Alena a Jaroslav Klempířovi | |||
Scénář | Alena Klempířová | |||
Stopáž | 32 min. | Rok | 2017 | |
Často jsme se ptali s obavou a rozechvěním v srdci: "Nezmizí ledová nádhera planety?" "Jaká bude budoucnost Arktidy?" To jsou otázky, které si neustále pokládali autoři filmu při častých plavbách v ledových mořích severozápadního Grónska. "Ledové království" se snažili zachytit na kameru. Pro nerušené vnímání obrazu netknuté přírody zvolili autoři filmový obraz doprovázený jen hudbou grónských umělců. Alena a Jaroslav Klempířovi jsou v současné době pokládáni za největší znalce Grónska. V celém kontextu. Jsou členové International Organization of Journalists, pracují v oboru sociální geografie, etnografie, historie, klimatologie polárních oblastí Grónska. Grónsko se manželům Klempířovým stalo doslova druhým domovem. Po roky pracovních pobytů poznali nejen krásu grónské přírody, polární dny i kouzlo polárních nocí. Drsných, přitom kouzelných. Především poznali život Gróňanů a toto poznání jim nadobro změnilo pohled na život. Osud Aleně a Jaroslavu se na dlouhá léta změnil. Stalo se zajatci své touhy po blýskajícím se ledu, zářivém polárním slunci, polární noci a hlavně po lidech tak přátelských! Za doby bádání natočili mimořádně zajímavé přírodní zábšry, ale i dávnou historii misií Moravských bratří. Objevili řadu archivních dokumentů o jejich působení, Natočili i unikátní rozhovory s představiteli Grónska. Na základě jejich dlouholetých zkušeností přibližují drsnou, ale fascinující krásu polární přírody a hlavně zajímavým způsobem nahlížejí do života a kultury Grónska. Alena a Jaroslav jsou činní i jako spisovatelé. Koncem roku 2016 byla pro velký zájem vydána znovu jejich kniha "Grónsko ostrov splněné touhy, v nakladatelství OLYMPIA. |
23 | Název | Nenormální | ||
---|---|---|---|---|
Země | Itálie | |||
Režie | Mauro Russo Rouge | |||
Scénář | Mauro Russo Rouge | |||
Stopáž | 80 min. | Rok | 2017 |
24 | Název | Hluk vlaků | ||
---|---|---|---|---|
Země | Chile | |||
Režie | Cristian Saldía | |||
Scénář | Cristian Saldía | |||
Stopáž | 67 min. | Rok | 2015 |
25 | Název | Aquamazonida | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Joao Leite | |||
Scénář | Joao Leite | |||
Stopáž | 40 min. | Rok | 2016 |
26 | Název | YOSEMITE | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Oliver Goetzl | |||
Scénář | Oliver Goetzl | |||
Stopáž | 52 min. | Rok | 2015 |
27 | Název | Everglades - A Watery Wilderness | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo, USA, Maďarsko | |||
Režie | Zoltan Török | |||
Scénář | Zoltan Török | |||
Stopáž | 51 min. | Rok | 2015 |
28 | Název | Zahrada hrou | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Marta Zídková | |||
Scénář | Marta Zídková, Petra Hrubošová, Jana Říhová | |||
Stopáž | 43 min. | Rok | 2016 | |
Tři školy, tři týmy architektů, tři proměny. Dokumentární snímek, natáčený v letech 2013–2016 zachycuje příběh tří školních zahrad a jejich postupné obnovy pohledem hlavních protagonistů: zástupců škol, rodičů, architektů, výtvarníků a samozřejmě dětí. Snímek divákovi odkrývá způsob nahlížení na prostředí pro děti jako na místo svobodného rozvoje, potřebného k objevování schopností a upevňování vztahu dětí k přírodě a okolnímu světu. Název filmu Zahrada hrou odkazuje ke stejnojmennému grantovému programu Zahrada hrou, jehož smyslem je pomáhat vytvářet inspirativní prostředí u škol se zapojením komunity a odborníků. Zároveň se snaží probouzet v dětech od útlého věku vztah k místu, kde žijí, a pocit odpovědnosti za něj. Jak se školám podaří cestu za proměnou zvládnout? Změní se přitom víc než jen zahrada? |
29 | Název | Malipura Baandh | ||
---|---|---|---|---|
Země | Indie | |||
Režie | Laxminarayan Devda & Deepak Verma | |||
Scénář | Laxminarayan Devdaa | |||
Stopáž | 54 min. | Rok | 2015 | |
Synopsis Series of small earthen dams were constructed in Sevanpani, a drought prone village in Central India in 2002, bringing irrigation and much needed respite from distress migration. Malipura is one such dam, which provides water through the year, thereby becoming a life support for the entire village. But the story gradually begins to change. In 20016, as the water level in the earthen dam steadily goes down in the hot summer months, the resentments and undercurrents amongst the users begin to rise. The protocol to stop using the water directly from the dam after a certain level has been violated. How does the process of filming the undercurrents help resolve the predicament? |
30 | Název | Keetnashak Ya Vinashak | ||
---|---|---|---|---|
Země | Indie | |||
Režie | Laxminaryan Devda | |||
Scénář | Laxminaryan Devda | |||
Stopáž | 34 min. | Rok | 2016 | |
Synopsis Chemical pesticides and weedicides are making inroads in a big way in the farming practices even in the remote tribal villages of Central India. The lack of information on the adverse effect and the protocol of usage of these chemicals have made the farmers utterly vulnerable. A local farmer turned filmmaker brings out the story of agriculture caught in the quagmire of toxic chemicals leading to high input cost, uncertain returns, degrading environment and ill health. |
31 | Název | Krok k přírodě | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republka | |||
Režie | Petr Stodůlka | |||
Scénář | Petr Stodůlka | |||
Stopáž | 14 min. | Rok | 2015 | |
Snímek Krok k přírodě zobrazuje klienty občanského sdružení Krok, kteří se v terapeutické komunitě učí žít se svojí závislostí na drogách. V rámci pracovní terapie každoročně podnikají cestu na ostrovy uprostřed Věstonické nádrže, která je přírodní rezervací a významnou ptačí oblastí. Více než měsíc vyrážejí každé ráno ze své základny, v opuštěném románském kostele, na jednotlivé ostrovy, kde provádějí mana gement krajiny, aby zde vytvořili nové hnízdní podmínky ohrožených druhů racků a rybáků. Podle klientů samotných je pobyt a práce na ostrovech trvalým zážitkem pro jejich život. Tato vzácná symbióza viditelně prospívá lidem i přírodě. |
32 | Název | Tajuplný podzemní svět | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Josef Harvan | |||
Scénář | Josef Harvan, Václav Cílek | |||
Stopáž | 27 min. | Rok | 2016 | |
Každý kraj má svoje podzemí - hornická, vojenská, sakrální, infranstrukturní, historická i současná |
33 | Název | Příběhy zahrad | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ljuba Václavová | |||
Scénář | Ljuba Václavová | |||
Stopáž | 53 min. | Rok | 2016 | |
Vypovídají o nás víc, než si myslíme. Jsou součástí života i historie. Nejkrásnějšími zahradami Čech a Moravy nás v dokumentárním filmu režisérky Ljuby Václavové provedou Václav Cílek, M. C. Putna, Zdeněk Lukeš, Markéta a Petra Veličkovi |
34 | Název | Ferdinandovy Zahrady- Krajinná zahrada | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jakub Skalický, Martin Hammerschlag | |||
Scénář | Tereza Frcalová | |||
Stopáž | 27 min. | Rok | 2017 | |
Druhá část osmidílného cyklu, kde zahradní architekt Ferdinand Leffler představí pozoruhodné kolegy a jejich práce. V každém dílu, vždy během proměny konkrétní zahrady, balkonu či terasy, ukáže, že každá zahrada může mít svůj příběh. A vysvětlí, jak takový příběh objevit a pomoci mu na svět |
35 | Název | České zázraky- Kde pramení Velká řeka | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Roman Motyčka | |||
Scénář | Lenka Carbolová | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 | |
Hydrolog Bohumír Janský a jeho tým přepsal na přelomu tisíciletí učebnice zeměpisu: za nejdelší řeku světa určil v náročných expedičních podmínkách peruánskou Amazonku. Dokumentární cyklus o Češích, kteří změnili svět. |
36 | Název | Nedej se- Zápas o mongolský les | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ladislav Moulis | |||
Scénář | Ladislav Moulis | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 | |
Hodinový blok občanské a investigativní žurnalistiky o životním prostředí. Dokument Zápas o mongolský les o unikátním česko-mongolském projektu zabývajícím se pokusem o záchranu a obnovu tamních lesů. |
37 | Název | Moje zahrádka- Ovocná neděle | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Michaela Bergmannová | |||
Scénář | Michaela Bergmannová, Renata Fialová | |||
Stopáž | 5 min. | Rok | 2016 |
38 | Název | Nedej se- Šamani- cesta člověka | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Daniela Gébová | |||
Scénář | Daniela Gébová | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 | |
Hodinový blok občanské a investigativní žurnalistiky o životním prostředí. V dokumentu Šamani - cesta se seznámíme se třemi zajímavými jedinci, kteří často navštěvují Českou republiku. Co nám přinášejí, předávají a co zde sami nalézají? |
39 | Název | Místa života | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jakub Skalický | |||
Scénář | Jakub Skalický | |||
Stopáž | 52 min. | Rok | 2017 | |
Příběh krajiny, která přišla o svůj organismus a ráda by jej získala zpět. O tom, jak člověk získává, co potřebuje - ale i o tom, jak by měl vracet, co si půjčil. Dokument by měl diváka zasvětit do tématu industriálních krajin, principů fungování biotopů a na tom ukázat, jak takový bitop dokážeme "vypěstovat" uměle, pokud dodržíme určiá pravidla. Je třeba lidský zásah do krajiny vždy chápat jako její zničení? Má obnovování funkčnosti krajiny, tedy její rekultivace, vlastně nějaký smysl, když se krajina, potažmo příroda, dokáže celkem slušně zregenerovat sama? Kdy lidská pomoc krajině dopadá dobře, a kdy naopak špatně? |
40 | Název | Superplants - How to Make Money By Saving The Environment | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Klaus Uhrig, Till Krause | |||
Scénář | Klaus Uhrig, Till Krause | |||
Stopáž | 52 min. | Rok | 2016 | |
Just imagine there were superplants. Plants that are quite normal in appearance but possess almost magical abilities. Little plants, which could help humanity get to grips with some of its most intractable problems: environmental pollution, shortages of raw materials, malnutrition, poverty and the destruction of the rain forest. These superplants exist! So-called hyperaccumulators are plants that store so many heavy metals in their leaves that you can use them to decontaminate soil. Others can even be used to gather the accumulated raw materials. |
41 | Název | Canada’s National Parks: Banff and the Rocky Mountains | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Viktor Apfelbacher, Anna Steuber | |||
Scénář | Viktor Apfelbacher, Anna Steuber | |||
Stopáž | 43 min. | Rok | 2016 | |
Banff and the Rocky Mountains: sparkling glaciers, thundering waterfalls, deep gorges and unbelievably blue lakes reflecting the endless fir forests and high craggy mountain peaks. Postcard photo motifs are everywhere. Banff National Park stretches over three vegetation zones to offer a great variety of scenic splendour. The park lies in the middle of the mightiest mountain range in North America, the Canadian Rocky Mountains. Although the days of pioneers and prospectors have long gone, the adventurous spirit from the past has been preserved in the founding history of Canada’s oldest National Park. Then Banff also transports you back to the railroad pioneers of the Canadian Pacific Railway, who constructed the railway line connecting eastern Canada with the far west in the 1880’s to open up the wild mountain world of the Rockies. Since it’s inception in 1885, Banff National Park thrives on tourism and of course the many attractions of the Rockies and it’s wildlife. Banff is the most visited and popular National Park in Canada, and a UNESCO World Heritage Site, but the ever increasing visitor numbers has long been a threat to the well-being of the rich flora and fauna. In Banff and the Rocky Mountains interviewees such as the mountain philosopher Benn Gadd, the snowboarder and explorer Andrew Harding, tourist guide Jeff Douglas and various employees at the Canadian Forest Service tell of the truly unique beauty of Banff National Park – as well as illuminating on the increasingly difficult task of finding a balance between man and nature. The documentary, Banff und die Rocky Mountains, is the second episode of a five-part series about the most spectacular National Parks in Canada - from the far west to the east coast of the country. |
42 | Název | GREED - A Fatal Desire | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Jörg Seibold | |||
Scénář | Jörg Seibold | |||
Stopáž | 91 min. | Rok | 2016 |
43 | Název | Canada’s National Parks: Gwaii Haanas - Wild Pacific Beauty | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Mechthild Lehning | |||
Scénář | Mechthild Lehning | |||
Stopáž | 43 min. | Rok | 2016 | |
Gwaii Haanas National Park is on Haida Gwaaii, an archipelago off the west coast of Canada. Many of its 138 islands and islets are covered by dense rainforest. Species of trees like the giant cedar, hemlock spruce and Sitka pine thrive here together with numerous rare and endangered animals like the largest subspecies of the American black bear, the bald eagle and the tufted puffin. Orcas and humpback whales, seals and Stellar sea lions frolic in the sea. It is the first national park in the world to conserve its entire area - from mountain peaks to sea floor. Its very existence is thanks to the indigenous people, the Haida, who settled on the island 14,000 years ago. In their language, Gwaii Haanas means „place of miracles“ This miracle was, however, seriously threatened during the 20th century by the timber industry, which had begun large-scale deforestation of the rain forest. In the mid 1980’s, the Haida could no longer just stand back and let their environment be destroyed. They had to do something and blocked the logger’s paths to prevent further cutting down. Their lengthy and peaceful protests led to the south of the archipelago being placed under protection in 1988. Since then you need to register visits in advance at the Canadian national Forest Parks Service and the number of visitors is strictly limited. Also, Gwaii Haanas is only accessible by seaplane or boat. In the park, on the islet of Sqaang Gwaii, is an abandoned Haida settlement with ruined houses and totem poles which UNESCO declared a World Heritage Site in 1981. The documentary Gwaii Haanas – Wild Beauty in the Pacific is the first episode of this five-part series about the most spectacular national parks in Canada – from the far west to the east coast of the country. |
44 | Název | Canada’s National Parks: The Mingan Archipelago - A Hidden Treasure | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Christian Cools | |||
Scénář | Christian Cools | |||
Stopáž | 43 min. | Rok | 2016 | |
To the far east of the province of Québec, just off the St. Lawrence Gulf coast, lies a hidden treasure: the Mingan Archipelago. Thanks to its unique rock formations and eclectic animal world it was declared a national park in 1984. The Mingan Archipelago covers an area of 100 square kilometres which also encompasses 30 large and small islands. The gigantic and grotesquely shaped monoliths raging up into the sky form an imposing landmark at the Mingan Archipelago National Park. These natural limestone sculptures were formed during the last ice-age by erosion and glacial water. A few kilometres off the coast is the Îles aux Perroquets – Parrot Island. This is where Charles Kavanagh, son of the last lighthouse keeper, spent his childhood. After the lighthouse was automated, buildings on Parrot Island gradually began to fall into disrepair. But now, thanks to the energetic efforts of Audrey Beauchemin, her environmentally sound and sustainable hostel offers accommodation for national park visitors. Yves Aubry and his collegues are researching the migration route of the Red Knot, an endangered bird which makes a stopover in the national park. A new tracking device brings their main objective within reach. Whales are permanent guests in the waters of the archipelago. Christian Ramp and his team from the "Mingan Island Cetacean Study" have settled here to study the ocean giants and document their condition. Patrick Bourgeois and Geneviève Bilodeau are committed to the protection of St. Lawrence and its diverse marine life by using their stunning underwater photography to inspire people around the world. The documentary The Mingan Archipelago – A Hidden Treasure is the fourth episode of this five-part series about the most spectacular national parks in Canada – from the far west to the east coast of the country. |
45 | Název | Lake of Apples | ||
---|---|---|---|---|
Země | Makedonie | |||
Režie | Ljubo Stefanov and Tamara Kotevska | |||
Scénář | Tamara Kotevska | |||
Stopáž | 30 min. | Rok | 2017 | |
Synopsis Filmed over one year, this documentary follows the changing fortunes of beautiful Lake Prespa – one of the oldest freshwater lakes on Earth, providing a habitat for over 2,000 species of plants and animals, many of them unique to this ancient ecosystem. An elderly fisherman rows out across the lake to check on his fishing nets. It’s the same trip he’s made every morning for most of his life. But other things have changed. The famous pelicans and cormorants are not staying here in the same numbers any more. And the fisherman’s nets now only catch algae. The future for the lake and all the lives that depend on it are highly uncertain. Zoran and Frosina, two scientists, set out to investigate the causes of the problem, meticulously sampling and analyzing the water. As they put the pieces of the puzzle together, they uncover some of the deepest secrets of the lake and reveal some uncomfortable truths about the human causes of the pollution that has been destroying the lake. With this discovery comes hope, however, as a major effort is now underway to address the problem. With funding from the Swiss Agency for Development and Cooperation, UNDP has helped reverse pollution in Lake Prespa after 15 years. |
46 | Název | Wrecked on the Intertidal Zone | ||
---|---|---|---|---|
Země | United Kingdom | |||
Režie | Alistair Oldham | |||
Scénář | Alistair Oldham | |||
Stopáž | 6 min. | Rok | 2017 |
47 | Název | The Anti-Monument | ||
---|---|---|---|---|
Země | Spojené království Velké Británie a Severního Irska | |||
Režie | Alistair Oldham | |||
Scénář | Alistair Oldham | |||
Stopáž | 8 min. | Rok | 2017 |
48 | Název | Epitaphs of the Common Mud | ||
---|---|---|---|---|
Země | Spojené království Velké Británie a Severního Irska | |||
Režie | Alistair Oldham | |||
Scénář | Alistair Oldham | |||
Stopáž | 9 min. | Rok | 2017 |
49 | Název | Final Resting Place | ||
---|---|---|---|---|
Země | Spojené království Velké Británie a Severního Irska | |||
Režie | Alistair Oldham | |||
Scénář | Alistair Oldham | |||
Stopáž | 3 min. | Rok | 2017 |