Filmy v roce 2019
1 | Název | Vábení výšek | ||
---|---|---|---|---|
Země | Slovensko | |||
Režie | Pavol Barabáš | |||
Scénář | Pavol Barabáš | |||
Stopáž | 63 min. | Rok | 2017 | |
Slovenské himalájske horolezectvo zaznamenalo ku koncu minulého storočia svetové výkony, ale i pády. Pozrime sa na jeho vývoj v dokumentárnom filme Vábenie výšok cez pohľad jednej horolezeckej generácie, ktorá nás prevedie od začiatkov horskej služby v Tatrách, cez prvé expedície až po odvážne myšlienky smerujúce na najvyššiu horu sveta. Na pozadí nich stál jeden nenápadný človek. |
2 | Název | V Montaně už horká odpoledne byly | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Ken Kimmelman | |||
Scénář | Eli Siegel | |||
Stopáž | 15 min. | Rok | 2006 | |
Tento film má co do činění s významem slova "vztah", což je nejdůležitější slovo v jakémkoli jazyce. |
3 | Název | Já jsem práce | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Radim Grzybek | |||
Scénář | Radim Grzybek | |||
Stopáž | 11 min. | Rok | 2018 | |
Dnešní průměrný člověk stráví 1/3 života v práci. Bohužel v současnosti se opravdová práce proměnila spíše na zaměstnání někým jiným a bohužel činnost, kterou si člověk doslova vydělává na život, pro ně jinak postrádá smysl a nebaví ho. A to je základní kámen této problematiky. Strávit třetinu života něčím, co člověka nebaví, má fatální důsledky pro jeho psychiku a zdraví a obecně velice snižuje kvalitu života. Dokumentární film o práci v 21. století a jejich důsledcích pro náš život. |
4 | Název | NU | ||
---|---|---|---|---|
Země | Francie | |||
Režie | Frédéric Cousseau & Blandine Huk | |||
Scénář | Frédéric Cousseau & Blandine Huk | |||
Stopáž | 54 min. | Rok | 2018 |
5 | Název | Tieň jaguára | ||
---|---|---|---|---|
Země | Slovensko | |||
Režie | Pavol Barabáš | |||
Scénář | Pavol Barabáš | |||
Stopáž | 58 min. | Rok | 2018 | |
Štyria priatelia, ktorých život napĺňa neporušená príroda našej Zeme, sa vydávajú do amazonského pralesa na náročnú cestu s neistým koncom. Pádlujú po riekach vinúcich sa divokou neprebádanou krajinou, putujú horskou džungľou, aby sa stali súčasťou indiánskeho kmeňa. Od okolitého sveta sú odrezaní tajomným pohorím Sierra Maigualida, kadiaľ noha Európana ešte neprešla. Indiáni ich nakoniec príjmu medzi seba. Život s nimi ich učí úcte k prír odnému spoločenstvu a dôležitosti zachovania rovnováhy v prírode. Autentické zachytenie ešte nezdokumentovaného kmeňa Hodi je protipól našej západnej kultúry. Je to jednoduchosť bytia versus naše nikdy nekončiace potreby niečo mať a získať. |
6 | Název | Hranice lidské přirozenosti | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Filip Zangi | |||
Scénář | Filip Zangi | |||
Stopáž | 10 min. | Rok | 2018 |
7 | Název | VIA ALPINA - BEYOND THE TRAIL | ||
---|---|---|---|---|
Země | Francie | |||
Režie | Matthieu Chambaud | |||
Scénář | Matthieu Chambaud | |||
Stopáž | 55 min. | Rok | 2017 |
8 | Název | In the Starlight | ||
---|---|---|---|---|
Země | Francie | |||
Režie | Mathieu Le Lay | |||
Scénář | Mathieu Le Lay | |||
Stopáž | 52 min. | Rok | 2018 |
9 | Název | GREED - Fatální touha | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Jörg Seibold | |||
Scénář | Jörg Seibold | |||
Stopáž | 91 min. | Rok | 2016 |
10 | Název | Ztracení králové Bioka | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Oliver Goetzl | |||
Scénář | Oliver Goetzl, Justin Jay | |||
Stopáž | 56 min. | Rok | 2019 |
11 | Název | Májky – dokument o májových slavnostech ve Středočeském kraji | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Pavel Michalik | |||
Scénář | Pavel Michalik | |||
Stopáž | 22 min. | Rok | 2018 | |
Staročeské májové oslavy ve 3 obcích Středočeského kraje. V každé obci probíhají máje odlišným způsobem: tradiční oslavy x suché máje x pokus o obnovení tradice. V dokumentu je zachycen příběh 3 organizátorů májí – mladého kluka, který se podílí na spoluorganizaci tradičních májových oslav, muže ve středních letech, který vytvořil v obci novou tradici suchých „červivých“ májí, starostky malé obce, která se snaží o znovuobnovení tradice. Dokument si klade za cíl nejen zdokumentovat průběh májových slavností, ale také proniknout více do osobní roviny pod povrch života jednotlivých obcí. Mimo pohledu organizátorů jsou v dokumentu zachyceny názory etnografa, pamětníků, návštěvníků májových oslav i účastníků. |
12 | Název | Divoké noci - když se zvířata probouzí | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Uwe Müller | |||
Scénář | Uwe Müller | |||
Stopáž | 44 min. | Rok | 2018 | |
Jakmile my lidé chodíme spát, začíná čas honosných: Slavíci zpívají své písně, světlušky vysílají světelné známky lásky a ze svých skrýší se objevují jezevci nebo mývalové. Mnoho zvířat žije blízko nás, a přesto si je sotva všimneme. Pokud nezanechávají stopy: stejně jako plšík, který napadá zásoby v naší spížce, kuna kabely našich aut nebo liška krouží kolem kuřat. Všichni to jsou noční živočichové a nezávisí na umělém světle, které osvětluje naše noci. Naopak, spíše ohrožuje jejich životy... |
13 | Název | SVADBÁRI - Ako sa svadbár oženil | ||
---|---|---|---|---|
Země | Slovensko | |||
Režie | Peter Kružic | |||
Scénář | Peter Kružic, Ivona Lichá | |||
Stopáž | 30 min. | Rok | 2019 | |
Tento "dokusvadbársky" film sa začal nakrúcať v roku 1993. Nebol to zámer autora, ale tak sa to nejak udialo. Vďaka filmu nahliadnete do zákulisia práce svadobných kameramanov. Otcovia majú tendenciu upraviť trajektóriu života svojich synov, a tak sa udialo aj v tomto prípade. Svadbár Peter mapuje svoju doterajšiu cestu ku kamere a v zápätí aj osudnú cestu pred samotný oltár. Ako bude svadbár prežívať svoju vlastnú svadbu? Ako sa vysporiada s výmenou rolí? Aj na tieto otázky dostanete odpovede v tomto krátkometrážnom dokumentárnom filme. |
14 | Název | Jeszcze lecimy... (Stále létáme...) | ||
---|---|---|---|---|
Země | Polsko | |||
Režie | Miroslaw Dembinski | |||
Scénář | Miroslaw Dembinski | |||
Stopáž | 33 min. | Rok | 2018 |
15 | Název | Matsés | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Miroslav Haluza | |||
Scénář | Miroslav Haluza | |||
Stopáž | 44 min. | Rok | 2018 | |
Je dnes ještě vůbec možné zažít opravdové dobrodružství, tak jako za starých časů a jen s papírovou mapou v ruce? Jaké to je, když se otec s dcerou na vlastní pěst vydají na peruánsko-brazilskou hranici až do nitra Amazonie ke kmeni Matsés, čelícímu tlaku civilizace a těžařských společností? Matsés je film, který vás chvíli inspiruje a dojímá, chvíli vám běhá mráz po zádech. |
16 | Název | Nokken | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Vít Kanyza | |||
Scénář | Vít Kanyza, Matěj Smékal | |||
Stopáž | 6 min. | Rok | 2019 | |
Daleko za polárním kruhem bajná Norská mytologie odkrývá svá tajemství. "Napůl člověk, napůl démon rybí. Topí toho, kdo se mu zlíbí. Chránit před ním se lze jenom kovem. Temná dna jezer jsou jeho domovem." |
17 | Název | Ochranářské aktivity Zoo Liberec v jihovýchodní Asii | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Michal Gálik | |||
Scénář | ZOO Liberec | |||
Stopáž | 16 min. | Rok | 2018 | |
Úlohou zoologických zahrad je především chránit ohrožené druhy zvířat - ať jejich chovem v lidské péči či ochranou přímo v místě jejich přirozeného výskytu. Zoo Liberec již více než deset let aktivně spolupracuje na mnoha terénních projektech v oblasti Indonésii, které usilují například o záchranu outloňů váhavých, zpěvných ptáků, mořských želv či korálových útesů. My v České repu blice jsme si téměř všechny primární lesy již vykáceli, ale v Indonésii je stále téměř vše - horské lesy, nížinné lesy i nádherné korálové útesy. Zoo Liberec se snaží přispět k tomu, aby se to, čehož jsme se dopustili doma, nestalo i v tom zbylém kousku světa. |
18 | Název | Chlapec, který přestal dýchat | ||
---|---|---|---|---|
Země | Itálie | |||
Režie | Daniele Lince | |||
Scénář | Daniele Lince | |||
Stopáž | 13 min. | Rok | 2019 |
19 | Název | Světoběžník ze Sudet | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Martin Strouhal | |||
Scénář | Martin Strouhal | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Ekolog Ivo Dokoupil z Radimi si vesnický život nejen užívá, ale také o něm hluboce přemýšlí. Ivo Dokoupil prožil první třetinu svého života ve městě, ale na začátku devadesátých let začal zjišťovat, že město asi není tím místem, kde by chtěl žít. Tehdy se ještě výraz ekologická stopa nepoužíval, ale byl to jeden z motivů, který ho poslal na cestu do dobrovolného vyhnanství – na venkov, do Sudet, malé vesnice na Krnovsku, kde jsou jizvy po změnách způsobených odsunem původního německého obyvatelstva stále patrné. V urbanistické struktuře vesnic nebo ve vztazích mezi lidmi, kteří tady nemají kořeny. Venkov ho mimořádně zajímá. Užívá si ho, ale také zkoumá, jak se proměňuje. A srovnává ten český s venkovem na celém světě. |
20 | Název | Každé kolo má dvě duše | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Martin Homan | |||
Scénář | Martin Homan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Charitativní projekt Kola pro Afriku funguje v České republice od roku 2012. Jeho posláním je umožnit africkým dětem cestu ke vzdělání. Je založen na principech dárcovství, dobrovolnictví, spolupráce a vlastní iniciativy lidí. Zajímavým paradoxem je, že se na něm podílejí také lidé z okraje společnosti (vězni, bezdomovci), kteří tak dostávají "druhou šanci", a projekt samotný tím získává, kromě humanitárního rozměru, ta ké rozměr ekologický v podobě tzv. ekologie duše. To vše odkrývá dokument na pozadí cesty konkrétního kola darovaného českou holčičkou její gambijské vrstevnici. |
21 | Název | Naděje pro Arhuaky | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Iva Tereza Grosskopfová | |||
Scénář | Iva Tereza Grosskopfová | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Arhuakové jsou indiánským kmenem, který odolával nepřízni osudu více než čtyři sta let, ale dnes kvůli vyspělé technice důlních společností, aroganci politické moci a stále více se rozmáhajícímu turismu je jejich existence ohrožena. Jejich domy jsou srovnávány se zemí obřími bagry. Během července 2017 bylo z domovů vyhnáno na sto osmdesát rodin, které nyní živoří v parku města Puerto Bello ve špatných p odmínkách. Jejich posvátná místa jsou vypalována. V České republice proto vznikla organizace, která se snaží pomoci indiánům tohoto kmene výkupem původních indiánských pozemků, na něž se posléze mají indiáni navrátit... |
22 | Název | Jedy z koksáren | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Tomáš Netočný | |||
Scénář | Tomáš Netočný | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Téměř v centru Ostravy stojí společnost OKK Koksovny. Byznys s výrobou koksu za stovky milionů korun městu nic dobrého nepřináší. Naopak. Nabízíme svědectví o tom, jak znečišťuje ovzduší jedovatými koksárenskými plyny. Zatímco slavná historická koksovna Karolina z centra Ostravy zmizela už před desítkami let, koksovna Svoboda společnosti OKK Koksovny v Přívoze zůstala. Situace je samozřejmě nesrovnatelná, přesto jsou lidé, kteří nashromáždili důkazy, jak vážně koksovna ohrožuje životní prostředí v jednom z nejvíce znečištěných měst v Česku, jakým je rizikem pro zdraví jeho obyvatel... |
23 | Název | Krásné živé památky: Na konci světa | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Petra Všelichová | |||
Scénář | Tomáš Netočný | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Jak se opravuje historická tančírna nebo kostel, který byl určený k demolici? Mirek Vladyka v novém dokumentárním cyklu objevuje příběhy zachráněných památek, tentokrát na Osoblažsku a v Rychlebských horách. Dnes se budeme toulat po památkách velkých i malých, už opravených ale i těch, které mají před sebou ještě dlouhou cestu. Na Osoblažsku se podíváme do Slezských Rudoltic nebo do nedalekých Pelhřimov, kde parta nadšenců opravuje zaniklý kostel. Na Javornicku zase budeme hledat stopy po předcích, kteří tuhle krajinu udělali krásnou a bohatou. |
24 | Název | Děti v pohotovosti | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Patrice Goldberg a Cyril Fleury | |||
Scénář | Patrice Goldberg and Cyril Fleury | |||
Stopáž | 29 min. | Rok | 2018 | |
Doufat, že někteří rodiče neslyšících dětí a někteří neslyšící dospělí prorazí naprosté ticho. Naopak, někteří lidé, kteří mohou slyšet, žijí s nesnesitelným hlukem. Trpí tím, co se nazývá tinnitus. Tento hluk může zničit jejich životy. Lze tyto otázky řešit? V některých případech je odpověď ano. |
25 | Název | Váha jejich ramen | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Patrice Goldberg a Cyril Fleury | |||
Scénář | Patrice Goldberg and Cyril Fleury | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
V naší zemi je téměř 7% dětí postiženo obezitou. Někdy, s dramatickými účinky na jejich zdraví. Tento jev se rychle zvyšuje. Proč se však lidé stávají obézními a mohou být vyléčeni z tohoto chronického stavu? Nabízejí se řešení, která dětem umožní vrátit se k normální hmotnosti a zlepšit kvalitu svého života. |
26 | Název | Blahoslavené prsa | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Patrice Goldberg a Pascale Brischoux | |||
Scénář | Patrice Goldberg and Pascale Brischoux | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Rakovina prsu postihuje každý rok v Belgii více než 10 000 žen. Někdy může být vyžadována úplná nebo částečná mastektomie. Odpověď navrhovaná některými asociacemi a lékaři je vytvoření specifických tetování na prsou nebo kolem ňadra, což ženám, které je mají, umožní znovu získat jejich ženskost. Jak tyto cesty probíhají? Kteří odborníci jsou zapojeni? Existují nějaké kontraindikace k této praxi? Kolem každého případu jsou velmi silné příběhy a mimořádná setkání. |
27 | Název | Krásné živé památky: Liberecký kraj | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Adéla Sirotková | |||
Scénář | Tomáš Netočný, Petr Freiwillig | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2019 | |
Jak se opravuje výtopna na unikátní železnici nebo hospoda, která málem zmizela z mapy? Mirek Vladyka v novém dokumentárním cyklu objevuje příběhy zachráněných památek, tentokrát na Libereckém kraji. Na dnešní výpravě Libereckým krajem za krásnými živými památkami čeká Mirka Vladyku mnoho zajímavého. Podívá se třeba do muzea ozubnicové dráhy v Kořenově nebo do pozoruhodné vesnice Trávníček, kterou si vyhlédla parta mladých lidí. Říkají si Dubáci a se snaží postupně křísit to, co kdysi fungovalo, mělo svůj smysl, význam a vlastně i řád. Prohlédne si kostel v Letařovicích, kde objeví hned dva unikáty, a ve Vratislavicích si vychutná výhled z věže pojmenované Zauhlovačka. V Bílém Potoce pod Smrkem navštíví Jizerskohorské technické muzeum a v Pertolticích zjistí, jak se tady kdysi žilo v krásných hrázděných domech, typických pro tento kraj. |
28 | Název | Magické hlubiny - Rybníky a přehrady | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Pavel Jirásek | |||
Scénář | Pavel Jirásek | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
Existují rybníky a přehrady s čistou vodou, kde lze snadno pozorovat rostliny, ryby a jiné druhy živočichů? Ano! A právě do tohoto pohádkového světa Vás zve Lucie Výborná. Režie P. Jirásek Umělé vodní nádrže utvářejí od nepaměti charakter české a moravské krajiny. Rybníky nepatří pouze do jižních Čech, ale jejich kaskády vznikaly po celém našem území, s výjimkou horských oblastí. V současnosti máme zhruba třetinu rybníků oproti stavu na přelomu 16. a 17. století, přesto se jedná o vodohospodářsky mimořádně důležitá díla. Rybník, resp. rybniční soustavy totiž dokáží zadržovat vodu v krajině efektivněji než přehrada. Menší zastíněné vodní plochy totiž za horkého počasí lépe čelí odparu, rybník navíc dokáže prosytit vodou i okolní podloží. Z potápěčského hlediska je poměrně obtížné zkoumat život pod jejich hladinou, rybníky sloužící k chovu kaprovitých ryb bývají kalné. Výjimku představuje Velký Bolevecký rybník u Plzně, případně některé drobné rybníčky poblíž pískovcových skalních měst s křišťálovými přítoky. Pozorování života v přehradách je pak závislé na roční době, některé nádrže se zjara a někdy i na podzim vyčistí díky přirozeným procesům – toto okno však nebývá delší než několik dnů. Běžně proto potápění vyžaduje baterku a pevné nervy, neboť viditelnost klesá k jednomu metru a do hlubin neproniká téměř žádné sluneční světlo. Stavby přehradních nádrží, jakkoliv jsou pro současnou civilizaci nezbytné, představují ekologickou zátěž: ničí totiž druhovou rozmanitost a ukládá se v nich fosforem a dusíkem nasycené bahno, které způsobuje přemnožení sinic. Vizuálně je však svět přehrad i rybníků fascinující a patří k tomu nejkrásnějšímu, co v naší přírodě můžeme pozorovat. |
29 | Název | Místa života | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jakub Skalický | |||
Scénář | Jakub Skalický | |||
Stopáž | 52 min. | Rok | 2017 | |
Příběh krajiny, která přišla o svůj organismus a ráda by jej získala zpět. O tom, jak člověk získává, co potřebuje - ale i o tom, jak by měl vracet, co si půjčil. Dokument by měl diváka zasvětit do tématu industriálních krajin, principů fungování biotopů a na tom ukázat, jak takový bitop dokážeme "vypěstovat" uměle, pokud dodržíme určiá pravidla. Je třeba lidský zásah do krajiny vždy chápat jako její zničení? Má obnovování funkčnosti krajiny, tedy její rekultivace, vlastně nějaký smysl, když se krajina, potažmo příroda, dokáže celkem slušně zregenerovat sama? Kdy lidská pomoc krajině dopadá dobře, a kdy naopak špatně? |
30 | Název | Cesty do krajin půlnočního slunce - Svalbard | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ladislav Moulis MgA.Ph.D | |||
Scénář | Ladislav Moulis MgA.Ph.D | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 | |
První část dokumentární minisérie Cesty do krajin půlnočního slunce nabízí výpravu do jedné z nejsevernějších pevnin Arktidy. |
31 | Název | Ruiny | ||
---|---|---|---|---|
Země | Srbsko | |||
Režie | Pavel Ruzyak | |||
Scénář | Pavel Ruzyak | |||
Stopáž | 9 min. | Rok | 2016 | |
Film o kulturně-ekologickém problému v Srbsku, který i přes svůj regionální význam mluví o mnoha podobných případech. |
32 | Název | Sběratel krajiny - Requiem 2018 | ||
---|---|---|---|---|
Země | Polsko | |||
Režie | Marek Stańczyk | |||
Scénář | Marek Stańczyk | |||
Stopáž | 4 min. | Rok | 2018 | |
Film byl vyroben v letech 2013-2016 jako "Sběratel krajiny". Potřeboval jsem jako tvůrce něco přidat, vysvětlit můj názor. Dnes ve Slezsku v Polsku mnoho objektů, mnoho historického charakteru. Jako tvůrce, jako lidská bytost a jako zaměstnanec Muzea těžby uhlí v Zabrze, se snažím tyto změny, jak v práci, tak v práci, registrovat soukromě od roku 1998. Requiem navždy, sbohem do Slezska. |
33 | Název | Půl roku v Peru | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika, Peru | |||
Režie | Patrik Šajtar | |||
Scénář | Patrik Šajtar, Marcela Mrózková Heříková, Lesli Aliaga Martinez | |||
Stopáž | 45 min. | Rok | 2018 | |
Půlroční studijní stáž na peruánské univerzitě v Limě San Ignacio de Loyola byla neuvěřitelná zkušenost. Stejně jako cestování a objevování okolních krás nejen přírody... |
34 | Název | Po Okavangu | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA, Botswana | |||
Režie | Neil Gelinas | |||
Scénář | Neil Gelinas, Brian Newell | |||
Stopáž | 94 min. | Rok | 2018 | |
Za dobu, co je na Zemi lidstvo, zmizelo 77 % divoké přírody. Od roku 1990 jsme zapříčinili celých 10 % této ztráty. Povodí Okavanga je životně důležitým zdrojem vody pro zhruba milion lidí, největší populaci slonů afrických, lvy, gepardy a stovky druhů ptáků. Ovšem nyní vystavuje člověk tuto neposkvrněnou oázu narůstajícímu počtu svých aktivit. Snímek Po Okavangu je záznamem čtyřměsíční expedice, která měřila neuvěřitelných 2 400 kilometrů a vedla přes území tří států. Jejím cílem bylo a je chránit říční systém napájející deltu Okavanga. Jedná se totiž o jeden z posledních mokřadů na světě nezasažených působením člověka. |
35 | Název | Vědecký veletrh | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Cristina Costantini, Darren Foster | |||
Scénář | Jeffrey Plunkett, Darren Foster, Cristina Costantini | |||
Stopáž | 90 min. | Rok | 2018 | |
Devět středoškoláků z různých koutů Země hledá cestu na mezinárodní vědecký veletrh. Musí se vyrovnat se vzájemnou nevraživostí, neúspěchy i hormony. Jen tak mohou čelit 1700 nejchytřejším dětem světa. |
36 | Název | Free solo | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Elizabeth Chai Vasarhelyi, Jimmy Chin | |||
Scénář | Elizabeth Chai Vasarhelyi, Jimmy Chin | |||
Stopáž | 100 min. | Rok | 2018 | |
FREE SOLO je směsicí napínavého thrilleru a inspirativního životního příběhu sportovce, který si klade fyzicky i psychicky náročné cíle a snaží se dosáhnout hranice nemožného. V období začátku příprav na obtížný výstup se jeho aura nepřemožitelnosti, kterou si po desetiletí zdařile budoval, nečekaně rozpadá. Vztah s novou přítelkyní znamená také změnu ve vnímání nebezpečí úrazu a nezdarů. Tvůr ci Vasarhelyiová a Chin umně a s citem zachycují hluboce lidské okamžiky stejně jako životu nebezpečný výkon, to vše s excelentní, místy až závrať způsobující kamerou. Výsledkem je triumf lidského ducha. |
37 | Název | Nevlídná planeta | ||
---|---|---|---|---|
Země | Velká Británie | |||
Režie | Matthew Wrigh, Steven Clarke | |||
Scénář | Ed Fields | |||
Stopáž | 60 min. | Rok | 2019 | |
Novátorský seriál o divočině představí nejnehostinnější oblasti světa. V šesti epizodách prozkoumáme extrémní hlubiny a nadmořské výšky, nechladnější i nejteplejší místa, mokřady i souše, a zjistíme, jak se živočichové přizpůsobili přežití v tak nepřátelských podmínkách. Mnohdy půjde o opravdu neobvyklé metody. Navíc během posledních 40 roků, kdy se Země v tak krátkém časovém úseku změnila nejvíce za posl edních 65 milionů let, jsme zvířatům jejich nelehkou situaci ještě ztížili. Aby nevyhynula, musela tedy zvířata změnit své způsoby přežití opravdu v jediném mžiku evoluce. Na jedné straně čelí mnoho druhů svou podstatou nehostinným přírodním a povětrnostním podmínkám, na straně druhé neutuchajícímu nebezpečí ze strany predátorů a intenzivnímu boji o zdroje obživy. Jejich volba je jasná - přizpůsobit se, jinak vyhynou. |
38 | Název | Bílý sob | ||
---|---|---|---|---|
Země | Maďarsko, Švédsko | |||
Režie | Zoltan Török | |||
Scénář | Zoltan Török | |||
Stopáž | 58 min. | Rok | 2019 |
39 | Název | Po Asii na kole | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Luděk Strnad | |||
Scénář | Jana Květová | |||
Stopáž | 42 min. | Rok | 2018 |
40 | Název | Ve víru velkoměsta | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Pavel Hrnčíř | |||
Scénář | Jiří Rucký | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2018 |
41 | Název | Pavoučí past | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jan Niemiec | |||
Scénář | Jan Niemiec | |||
Stopáž | 36 min. | Rok | 2018 |