Filmy v roce 2018
1 | Název | LALE’ENOK, a Maasai Journey | ||
---|---|---|---|---|
Země | Itálie | |||
Režie | Giuseppe Bucciarelli | |||
Scénář | Giuseppe Bucciarelli | |||
Stopáž | 10 min. | Rok | 2017 |
2 | Název | Bufo Alvarius – The Underground Secret | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Filip Záruba | |||
Scénář | Filip Záruba | |||
Stopáž | 83 min. | Rok | 2017 | |
Radikální svědectví o nejsilnějším známém přírodním psychedeliku, tryptaminu 5-MeO-DMT a žábě Bufo Alvarius ze sonorské pouště. Film je koncipován jako strhující audio-vizuální dobrodružství, které umocňují originální zážitkové animace inspirované touto mimořádnou látkou. Fascinující výpovědi skupiny psychonautů, kteří se za zkušeností s Bufo Alvarius vydali na cestu do Jižní Ameriky, dokreslují osobní příběhy nestora transpersonální psychologie Stanislava Grofa a novodobého šamana Octavio Rettiga, který ceremoniální kontakt s uvedenou substancí zprostředkoval tisícům dobrovolníků z celého světa. Mnohým změnila život. Původní záměr tvůrců natočit dokumentární reportáž vygradoval do intenzivní filmové meditace o povaze vědomí a bytí. |
3 | Název | The Wrong Way | ||
---|---|---|---|---|
Země | Bosna a Hercegovina | |||
Režie | Nisvet Hrustic | |||
Scénář | Nisvet Hrustic | |||
Stopáž | 23 min. | Rok | 2017 |
4 | Název | Armastuse maa | ||
---|---|---|---|---|
Země | Estonsko | |||
Režie | Liivo Niglas | |||
Scénář | Liivo Niglas | |||
Stopáž | 78 min. | Rok | 2016 |
5 | Název | The Land of Love | ||
---|---|---|---|---|
Země | Estonsko | |||
Režie | Liivo Niglas | |||
Scénář | Liivo Niglas | |||
Stopáž | 78 min. | Rok | 2016 |
6 | Název | Terraform | ||
---|---|---|---|---|
Země | Indonésie, Nizozemsko, Sigapur | |||
Režie | Sil van der Woerd & Jorik Dozy | |||
Scénář | Sil van der Woerd & Jorik Dozy | |||
Stopáž | 5 min. | Rok | 2017 | |
Terraform tells the true story of the hardships and sacrifices the sulphur miners of Kawah Ijen in Indonesia make in order to provide for their family. |
7 | Název | Epoch | ||
---|---|---|---|---|
Země | Malájsie, Singapore, Nizozemsko | |||
Režie | Sil van der Woerd & Jorik Dozy | |||
Scénář | Sil van der Woerd & Jorik Dozy | |||
Stopáž | 5 min. | Rok | 2017 | |
Several children find themselves awake in the middle of the night in a world that is slowly falling apart Epoch serves as a statement on the current state of our world and how we will leave it for our children |
8 | Název | Gas and Oil | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jan Kolář, David Tolar, Jan Piskač | |||
Scénář | Jan Kolář, David Tolar, Jan Piskač | |||
Stopáž | 10 min. | Rok | 2017 | |
Dokumentární film o motocyklových nadšencích vznikl jako absolventský film na Střední průmyslové škole sdělovací techniky v Praze. |
9 | Název | Hubertův muž | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Anna Roubalová | |||
Scénář | Anna Roubalová, Adéla Miková | |||
Stopáž | 11 min. | Rok | 2017 |
10 | Název | Dolphin Man | ||
---|---|---|---|---|
Země | Řecko | |||
Režie | LEFTERIS CHARITOS | |||
Scénář | LEFTERIS CHARITOS, YURI AVEROF | |||
Stopáž | 80 min. | Rok | 2017 |
11 | Název | Paskov: Film o poznání, pohodě, odpočinku | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Radim Grzybek | |||
Scénář | Radim Grzybek | |||
Stopáž | 12 min. | Rok | 2017 | |
Na malebných loukách a polích na pomezí Moravy a Slezska se nachází Paskov, město skoro jako z pohádky. Pojďte jej s námi poznat. |
12 | Název | Dostaňme děti do přírody | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Radim Grzybek | |||
Scénář | Radim Grzybek | |||
Stopáž | 14 min. | Rok | 2018 | |
Pro mnoho lidí a dnes zejména dětí se život odehrává na monitoru počítačů a televizorů ve světě virtuálním. Opravdový svět je ale tam venku v přírodě. Edukační film pro děti, ale zejména rodiče. |
13 | Název | Temska - We Are The Law! | ||
---|---|---|---|---|
Země | Srbsko | |||
Režie | Ruža Helać | |||
Scénář | Ruža Helać | |||
Stopáž | 28 min. | Rok | 2017 |
14 | Název | Dvor on Una - We are not for sale | ||
---|---|---|---|---|
Země | Srbsko | |||
Režie | Ruža Helać | |||
Scénář | Ruža Helać | |||
Stopáž | 27 min. | Rok | 2016 |
15 | Název | S O S Halkidiki – Until the Last Drop of Blood | ||
---|---|---|---|---|
Země | Srbsko | |||
Režie | Ruža Helać | |||
Scénář | Ruža Helać | |||
Stopáž | 28 min. | Rok | 2015 |
16 | Název | GREEN PATROL IN ACTION - HAZARDOUS WASTE ON TOUR! | ||
---|---|---|---|---|
Země | Srbsko | |||
Režie | Ruža Helać | |||
Scénář | Ruža Helać | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 |
17 | Název | RETOUCH | ||
---|---|---|---|---|
Země | Irán | |||
Režie | Kaveh Mazaheri | |||
Scénář | Kaveh Mazaheri | |||
Stopáž | 20 min. | Rok | 2017 |
18 | Název | Dějiny neposlušnosti I. | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 | |
Pětidílný dokumentární cyklus ČT o vzniku, historii a souvislostech ekologického hnutí v tuzemsku. Série se vrací o padesát let nazpět ke kořenům ekologického hnutí v naší zemi, které stálo u revolučních událostí roku 1989. Cyklus mapuje celý proces postupného poválečného etablování tématu životního prostředí, sleduje jednotlivé ekologicko-protestní události jako realizace občanského uvědomění a zasazuje je do kontextu celospolečenského dění tehdejšího i dnešního. Úhelnými body jsou jak klíčové osobnosti tehdejšího hnutí, tak tehdejší ohraničené události, které byly předzvěstí revoluce |
19 | Název | Dějiny neposlušnosti II. | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 |
20 | Název | Dějiny neposlušnosti III. | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 |
21 | Název | Dějiny neposlušnosti IV. | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 |
22 | Název | Dějiny neposlušnosti V. | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 |
23 | Název | Biomasa forever! | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 | |
Energetické dobrodružství v jednom slovenském regionu, kde se obce rozhodly vystoupit ze začarovaného kruhu dodávek energie průmyslových gigantů. Postavily se spolu na vlastní nohy a získaly energetickou soběstačnost. Film sleduje, jak se tato náročná operace lokálním aktérům mohla povést. |
24 | Název | Jak najít nulu | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 | |
Stále častěji se jako o ideálu mluví o životě s minimální ekologickou stopou. Jak by ale takový život mohl vypadat? A je v současnosti vůbec možné, aby s ním člověk v moderní civilizaci obstál? Mira Ahimsa se o to pokouší už devět let. Žije bez peněz i výdobytků moderní civilizace, nestříhá si vlasy, vousy ani nehty, dokonce ani nerozdělává oheň. Je to cesta? |
25 | Název | České včelařství chemické | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Ivo Bystřičan | |||
Scénář | Ivo Bystřičan | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2016 | |
Včelaři a med sice vypadají jako romantika, ale opak je pravdou. Je to značné množství chemie, kterou se včely takzvaně „léčí“ proti škůdcům. Včelařům jde o to vytočit co nejvíc medu a udělají pro to cokoli. Reakcí je narůstající hnutí alternativních včelařů, kteří se snaží vyvarovat průmyslových jedů, monopolu Výzkumného ústavu včelařství na tzv. „léčení“ a včely nepřetěžovat. Včelařská lo bby je mezitím pronásleduje jako škůdce, kteří se provinili svému cechu. |
26 | Název | Wildes Deutschland - Das Erzgebirge | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Uwe Müller | |||
Scénář | Uwe Müller | |||
Stopáž | 44 min. | Rok | 2017 | |
Water shrews hunt in its mountain streams, black cocks court and peregrine falcons nest in rock crevices. The Ore Mountains offer divers habitats between mud volcanos and cold air pockets. Many specialists survive here: the water bear, an eight-legged microanimal, even frozen. Genesis, growth and decay are determined by the power of wa |
27 | Název | Song in the night | ||
---|---|---|---|---|
Země | Španělsko | |||
Režie | Hernán Talavera | |||
Scénář | Hernán Talavera | |||
Stopáž | 68 min. | Rok | 2017 | |
“Song in the night” is the result of a promise. In the middle of winter, I was sent to a small village where I would have to remain until summer. Marta, who had just left Latvia to continue the relationship we began a year before, would have to live alone in a strange country. Before leaving, I promised to make something to compensate her for my absence: this film. So during those months I recorded video notes trying to capture the mystery of the everyday through the quiet observation of reality, in a constant searching of balance between stylization and spontaneity, between contemplation and narrative. Meanwhile, the distance and absence of Marta would make things difficult. “Song in the night”, like an inventory of little daily events, celebrates simple life and small things, the irruption of nature, the passage of seasons or the astonishment before the light. But over this becoming of ephemeral things, something that remains floats like foam: the passing of time. |
28 | Název | Improbable research but... | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Cyril Fleury, Patrice Goldberg | |||
Scénář | Cyril Fleury, Patrice Goldberg | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 |
29 | Název | The Field of Visions | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Boris Van der Avoort | |||
Scénář | Boris Van der Avoort, Isabelle Dumont | |||
Stopáž | 73 min. | Rok | 2017 |
30 | Název | When The Winds Blows Through The Grain | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Marie Devuyst | |||
Scénář | Marie Devuyst | |||
Stopáž | 71 min. | Rok | 2016 |
31 | Název | The Earth at my hands | ||
---|---|---|---|---|
Země | Argentina | |||
Režie | Nicolas Conte | |||
Scénář | Micaela Doll | |||
Stopáž | 5 min. | Rok | 2016 |
32 | Název | WHITE WOLVES - GHOSTS OF THE ARCTIC | ||
---|---|---|---|---|
Země | Německo | |||
Režie | Oliver Goetzl | |||
Scénář | Oliver Goetzl, Alain Lusignan | |||
Stopáž | 56 min. | Rok | 2018 |
33 | Název | A Cup of Happiness | ||
---|---|---|---|---|
Země | Turecko | |||
Režie | Mehmet Basak | |||
Scénář | Mehmet Basak | |||
Stopáž | 9 min. | Rok | 2017 |
34 | Název | Sever | ||
---|---|---|---|---|
Země | Norsko | |||
Režie | Pavel Ruzyak | |||
Scénář | Pavel Ruzyak | |||
Stopáž | 20 min. | Rok | 2014 | |
Němý portrét norské krajiny. |
35 | Název | Road to "Canarias" | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Vít Kanyza | |||
Scénář | Vít Kanyza | |||
Stopáž | 28 min. | Rok | 2017 | |
Kanárské ostrovy jsou velmi často vnímány pouze jako typická turistická destinace - hotelové resorty, turismus. Ovšem tyto perly Atlantiku skýtají daleko více. V rámci cesty jedním ostrovem lze navštívit horkou poušť, tropický prales, měsíční krajinu sopky del Teide, eukalyptové lesy či zelená údolí. Oceánský swell je také lákadlem pro milovníky vodních sportů a to především surfaře. Jaký je život na Tenerife očima přistěhovalců? Co vše se na Kanárech dá najít? Jak se žije v dodávce a co ztvárňuje lidské štěstí? |
36 | Název | Archa světel a stínů | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Jan Svatoš | |||
Scénář | Jan Svatoš | |||
Stopáž | 91 min. | Rok | 2018 | |
Celovečerní dokumentární film ARCHA SVĚTEL A STÍNŮ připomíná nejen pozoruhodný život tohoto amerického páru, ale také moderní myšlenky blízké idejím humanismu a ochrany životního prostředí. Příběh Martina a Osy je cenným svědectvím o nástrahách i výzvách naší civilizace.Jako první světu ukázali, že v Africe, na Borneu, ani v Oceánii nečíhají krvežíznivá monstra ani bojechtiví lidožrouti, ale zranitelný a rychle mizející svět, kt erý je potřeba zachytit dříve, než bude pozdě. Johnsonovi pobořili řadu mýtů, bojovali s předsudky, zažili mnoho výher i pádů… mnohokrát ale narazili na mocnější soupeře, jakými byly Hollywood a nakonec i život sám… |
37 | Název | České století - Na pokraji katastrofy | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Petr Hátle | |||
Scénář | Adam Drda | |||
Stopáž | 27 min. | Rok | 2017 | |
Už jsme to skoro zapomněli, ale zejména v severních Čechách (a ovšem také na Ostravsku a v řadě velkých měst) byl koncem osmdesátých let stav životního prostředí tristní. Kvůli spadu z uhelných elektráren a kvůli splodinám, které fabriky chrlily takřka bez omezení, se na mnoha místech nedalo dýchat. Lesy umíraly a řeky se proměnily ve smrduté a špinavé stoky, protože do nich tekl odpad z chemiček. Rodilo se víc a víc postiženà ½ch dětí. Komunistický aparát nedělal pro nápravu nic. Ekologové, kteří se často rekrutovali z řad vědců, o závažnosti situace věděli, mapovali ji, a mimo jiné jejich zásluhou bylo možné po pádu komunismu znečišťování zastavit. V osmdesátých letech vzniklo v Československu také několik opozičních skupin, zaměřených na ekologii - a například v Ústní nad Labem, ještě před událostmi v Praze, demonstrovaly v listopadu 1989 kvůli životnímu prostředí tisíce lidí... |
38 | Název | Prasomilové | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Oskar Reif | |||
Scénář | Libuše Marková | |||
Stopáž | 54 min. | Rok | 2017 | |
Zájem veřejnosti o ty, kteří jdou po ulici s prasátkem na vodítku, je obrovský a okolí se ptá, jak někdo může chovat prase jako domácího mazlíka? Proč si lidé pořizují prasátka jako domácího mazlíčka, proč jim nestačí pes, kočka? Jakými peripetiemi si tito prasomilové musí projít? Tito milovníci prasátek tvrdí, že překážky s prasátky se musí za každou cenu zdolávat a když si jednou zvíře pořídím, nesmím ho dát pryč. Jsou schopni svůj životní styl změnit, přestat i jezdit na dovolenou a vše uzpůsobit svému milovanému čuníkovi. Sdružují se v klubu, předávají si zkušenosti a vzájemně si pomáhají. |
39 | Název | Záhady přírodovědy - Smrt na kutnohorské pláži | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Šárka Slezáková | |||
Scénář | Šárka Slezáková | |||
Stopáž | 27 min. | Rok | 2018 | |
Když amatérský paleontolog MUDr. Michal Moučka objevil ve starém pískovcovém lomu na Kutnohorsku velkou kost, měl zvláštní tušení. Po týdnech pečlivého čištění donesl svůj nález na Přírodovědeckou fakultu Univerzity Karlovy. Paleontologové užasli - je to kost prvního českého dinosaura! Ale zde příběh teprve začíná. Jak dinosaurus vypadal? Jak žil? Jak zemřel? |
40 | Název | Uakari, Humboldtova ztracená opice | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Vladimír Šimek | |||
Scénář | Vladimír Šimek | |||
Stopáž | 53 min. | Rok | 2018 | |
Alexander von Humboldt objevil během své cesty po Jižní Americe v roce 1800 v povodí řeky Casiquiare nového primáta, indiány Baniwa tu nazývaného Mono chucuto. Tato opice se na první pohled výrazně lišila od ostatních druhů, se kterými se Humboldt dosud na své cestě setkal. Měla totiž jen krátký ocas, na rozdíl od ostatních druhů, které mají ocas dlouhý a často chápavý, což jim usnadňuje pohyb ve větvích stromů. Von Humbo ldt opici nakreslil, popsal a staženou kůži poslal do Evropy. Tento doklad existence nově popsaného druhu se však cestou ztratil a do Evropy nikdy nedorazil. Dochovala se jen kresba publikovaná v roce 1812, kde Humboldt dal svému objevu vědecké jméno Simia (Cacajo) melanocephalus. Mnozí indiáni tuto opici považují za jakéhosi "opičího člověka", v ústním podáním se šíří legenda, jak přišla o svůj ocas. Jan Dungel, přírodovědec a vědecký ilustrátor z Brna se vydal do pralesů na jih Venezuely s cílem prokázat její existenci. Bylo nutné získat i vzorky pro analýzu DNA. Na tu čekal Prof. Jean Boubli, přední světový primatolog ze Salfordské univerzity v britském Manchesteru. Jak to celé dopadlo ve svém filmu zachytil režisér Vladimír Šimek. |
41 | Název | Nobody dies here | ||
---|---|---|---|---|
Země | Francie | |||
Režie | Simon Panay | |||
Scénář | Simon Panay | |||
Stopáž | 23 min. | Rok | 2016 |
42 | Název | TAUROMAQUIA | ||
---|---|---|---|---|
Země | Španělsko | |||
Režie | Jaime Alekos | |||
Scénář | Jaime Alekos | |||
Stopáž | 28 min. | Rok | 2017 |
43 | Název | KA | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Claudio Capanna | |||
Scénář | Claudio Capanna | |||
Stopáž | 10 min. | Rok | 2017 |
44 | Název | LA MUSIQUE DES SPHERES | ||
---|---|---|---|---|
Země | Belgie | |||
Režie | Cécile Ibarra | |||
Scénář | Cécile Ibarra | |||
Stopáž | 15 min. | Rok | 2017 |
45 | Název | Půl roku v Peru | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika, Peru | |||
Režie | Patrik Šajtar | |||
Scénář | Patrik Šajtar, Marcela Mrózková Heříková, Lesli Aliaga Martinez | |||
Stopáž | 30 min. | Rok | 2018 | |
Půlroční studijní stáž na peruánské univerzitě v Limě San Ignacio de Loyola byla neuvěřitelná zkušenost. Stejně jako cestování a objevování okolních krás nejen přírody... |
46 | Název | Čeští lvi | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Michal Varga | |||
Scénář | Michal Varga | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 | |
Zatímco počet velkých šelem ve volné přírodě celosvětově neúprosně klesá, v Čechách přibývá soukromých chovatelů, kteří si na zahradě drží pumy, tygry či dokonce lvy. Kdo tito lidé jsou? A jaké jsou jejich motivace pro pořízení velké šelmy? Je to láska ke zvířatům? Kompenzují si vlastní nízké sebevědomí? Nebo naopak staví šelmy na odiv jako vnější projev svého bujného ega a bohatství? Co na ně říká jejich okolí? Majitelé velkých še lem se často stavějí do pozice utlačovaných a nepochopených milovníků přírody. Jsou to ale skutečně oni, kdo by se neměl dát? Nejde zde spíše o jejich svěřence? |
47 | Název | Jak se dotknout nebe | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Bibiana Beňová | |||
Scénář | Bibiana Beňová | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 | |
Přesně před dvaceti lety podnikli umělci Barbora Šlapetová a Lukáš Rittstein první expedici do odlehlých oblastí Papui-Nové Guineje. Podařilo se jim navázat kontakt s příslušníky domorodých kmenů, kteří v nepřístupném pralese žili stranou bělošských výprav. Objevili svět přírodních lidí zakonzervovaný v hluboké minulosti, svět obydlený duchy a nadpřirozenými bytostmi, jehož organickou součástí byla magie či dokonce rituální ka nibalismus. Už tehdy však bylo zřejmé, že kultura papuánských kmenů nedokáže na pokraji moderní civilizace dlouho přežít. Bára s Lukášem se proto rozhodli do džungle opakovaně vracet a po svém zachytit každodenní život, tradice i bohatou mytologii zdejších lidí dřív, než trvale zmizí. Nikoli pohledem antropologů, misionářů či prospektorů, kteří tato území rychle dobývali a „civilizovali“, ale očima umělců, kteří se právě skrze umění pokusili vytvořit komunikační most mezi dvěma odlišnými světy... |
48 | Název | Náš soused netopýr | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Marek Janičík | |||
Scénář | Marek Janičík | |||
Stopáž | 26 min. | Rok | 2017 | |
Po mnoha letech se znovu zvyšuje populace netopýrů v České republice. Jejich počty se kdysi zmenšily především kvůli používání pesticidů na polích. Díky evropským nařízením a boji proti používání chemikálií v zemědělství však došlo k obratu a poprvé za desítky let ochranáři spočítali více jedinců než v minulosti. Česká společnost pro ochranu netopýrů má velké množství členů a dobrovolníků, kteří pomáhají nejen chrán it tyto malé tvory, ale především má za úkol seznamovat veřejnost s jejich životem. Netopýři se totiž dostávají do bezprostřední blízkosti našich domácností a lidé z nich někdy mívají strach, byť jde o neškodné tvory. Vzniklo o nich však množství legend a pověr, které nejsou pravdivé. Členové České společnosti pro ochranu netopýrů se snaží nejen tyto mýty vyvracet, ale zároveň jim připravit co nejlepší podmínky pro další rozvoj. Přestože v současnosti prožívají netopýři relativně dobré období, ještě pořád totiž nemají zcela vyhráno... |
49 | Název | Sorry | ||
---|---|---|---|---|
Země | Česká republika | |||
Režie | Tomáš Krauz | |||
Scénář | Tomáš Krauz, Kateřina Engelová, Lenka Vojnová | |||
Stopáž | 9 min. | Rok | 2017 | |
Kolik rozhodnutí za život uděláme ani není možné vyčíslit. Jaký přínos nám naše volba přinese? Jak často nás zajímá její vliv na ostatní? Podívejte se, kam zavedli rozhodnutí hlavní postavy Petra a Adrianu. Stačilo málo a nemuselo to tak dopadnout. Mohlo to být jinak. |
50 | Název | Génius: Picasso | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Kenneth Biller | |||
Scénář | Kenneth Biller | |||
Stopáž | 50 min. | Rok | 2018 | |
Celosvětově úspěšný desetidílný seriál Génius se vrací. Tentokrát na National Geographic poodhalíme bouřlivý život nejkontroverznějšího umělce 20. století, Pabla Picassa Kapitola první Pablo Picasso si jen těžko uvědomuje vzrůstající hrozbu fašismu ve Španělsku. Mladý Pablo sní o kariéře slavného malíře, ale nejprve musí najít ten správný způsob, jak být „vyslyšen“. |
51 | Název | Neobyčejná planeta - 1. díl: Vzduch | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Nic Stacey, Nat Sharman | |||
Scénář | Darren Aronofsky | |||
Stopáž | 46 min. | Rok | 2017 | |
S využitím znalostí a zkušeností astronautů se dozvídáme více o životně důležitých tématech zobrazených v seriálu, včetně geneze života, smrti, dýchání, divokosti kosmu, lidské inteligence, oběti, tvorby půdy a dalších. |
52 | Název | Jane | ||
---|---|---|---|---|
Země | USA | |||
Režie | Brett Morgen | |||
Scénář | Brett Morgen | |||
Stopáž | 90 min. | Rok | 2017 | |
S použitím dosud nepublikovaných záznamů vypráví tento film příběh Jane Goodall, jejích prvních objevů a výzkumu v Tanzanii. Soustředíme se na její práci v terénu, vztah s jejím kameramanem a manželem Hugem van Lawickem a příběhy šimpanzů, kteří byli předmětem její výzkumné práce. |
53 | Název | The Territory of Dust | ||
---|---|---|---|---|
Země | Slovensko | |||
Režie | Omar Zahid | |||
Scénář | Seyed Abbas Tazarghi | |||
Stopáž | 13 min. | Rok | 2018 | |
Příběh o vysloužilém šerifovi Joe Henriksenovi a jeho synovi Tonym, kteří neváhají dát v sázku svůj život, aby se postavili krutému majiteli zlatého dolu a jeho drsným praktikám vůči zotročeným pracovníkům. Je to příběh o prospektorech, mužích zákona, o snech, chtivosti a soucitu. |